Tento můj zápisníček je věnovaný mé celoživotní zálibě , kterou je rostlinná říše a všechno kolem ní.


pondělí 29. listopadu 2010

Kumoi, nashi ( asijská hrušeň)- Pyrus pyrifolia

Dorůstá výšky asi jako naše hrušeň . Stromek odolný proti mrazu, rzi hrušňové a strupovitosti.
Má vysokou plodnost, nezralé plody se musí probírat !
Plody jsou příjemně nasládlé, kořeněné chuti, extrémně šťavnaté. Chutnají jako rumové hrušky, tvar mají jako jablko.
Nedají se dlouho skladovat.


Použití :
přímý konzum, pečený čaj ( spolu s jiným ovocem ), sušení, do koláčů, pohárů, bowle...


Díky svérázné chuti jim můj tatík říká jabkohruškarum.
Můj bratr je sní pouze vysoce vychlazené....
Při pročítání komentářů a diskusí jsem se dozvěděla, že jistý člověk by si narouboval jen pár větví, neboť by si s úrodou z celého stromu nevěděl rady !
.......já bych věděla............do bečky na kvas !








1 komentář:

  1. Ahoj Jaromilko,mam tyhlety hrusky moc rada i kdyz je znam jen ze supermarketu :( Doma vypestovane musi byt daleko chutnejsi a vy, jak tak koukam jste meli nadhernou urodu.......

    OdpovědětVymazat