Tento můj zápisníček je věnovaný mé celoživotní zálibě , kterou je rostlinná říše a všechno kolem ní.


pondělí 28. března 2011

JASMÍN NAHOKVĚTÝ Jasminum nudiflorum

( Tento keřík kvete ještě pod sněhem,( někdy už na vánoce ) až do března- dubna žlutými nevoňavými kvítky, podobnými zlatici, se kterou bývá zaměňován. Kvete na loňském dřevě. Je to poléhavý, půdopokryvný keř, rychle rostoucí ( pro silné povahy !) Větvičky jsou čtyřhranné, zelené, obloukovité, jak se dotknou země, ihned zakořeňují ! Tím pádem je šířka rostliny neomezená !!! Využívá se k pokrytí ploch, které se špatně udržují. Při vyvazování metlovitých výhonů ke konstrukci se může pnout. Můžete jej nechat převisat přes zídku. Pokud chcete jiný tvar, např. úhledný keřík nebo živý plot, musíte pravidelně tvarovat. Po odkvětu se objevují kopinaté lístky. Na půdu je nenáročný, jen má rád chráněné slunné stanoviště.


4 komentáře:

  1. Ahoj Jaromilo,
    tak tenhle keřík vůbec neznám!!!!
    :o(
    Ale moc se mi líbí!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. To se Jarčo velice divím ! Mně se nelíbí, je to takový pometlo a šáší divoký nevycválaný !

    Jasmínku, promiň, to samý můžeš říct ty o mně :-D

    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tenhle keřík jsem měla a úspěšně ho zahubila. Když tak koukám na tu bujnost, tak si říkám, že to je možná dobře :-)) Měla jsem ho vysazený na dost nevhodném místě. Ditta

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jaromilo,
    mně se právě takové rostliny líbí,
    mám ráda divokou zahradu!! :o)))
    Takové ty krásně zastřihané tvary mám ráda v zámeckých zahradách!!
    Papa Jarka

    OdpovědětVymazat