Tento můj zápisníček je věnovaný mé celoživotní zálibě , kterou je rostlinná říše a všechno kolem ní.


sobota 26. března 2011

KALINA BODNANTSKÁ

KALINA BODNANTSKÁ Viburnum bodnantense " Dawn"

Tato kalina je atraktivní rostlina pro zimní měsíce. Za mírné zimy rozkvétá už v prosinci a kvete až do března. Její květy často zapadají sněhem, ale jí to nevadí,
Kvete trubičkovými růžovými květy na holých větvích.
Její VELKÁ PŘEDNOST je, že VELMI PŘÍJEMNĚ A SLADCE VONÍÍÍ....

Zasázejte jí blízko chodníku (abyste si mohli vychutnat její vůni), do středně živné, dobře odvodněné, ale vlhčí země. ( nemá ráda vysýchavé půdy ). Na slunce či do mírného polostínu.

Její listy jsou opadavé. Při rašení bronzově zbarvené, v létě svěže zelené, atraktivní, zvrásnělé, elipsového tvaru.
Na podzim se listy barví vínově červeně.

Vysázejte ji tak, aby měla dostatečný životní prostor, abyste ji nemuseli zbytečně řezat ( tvarovat) , neochuzovali se o květy a ponechali keříku přirozený habitus.






3 komentáře:

  1. Jaromilo,
    já moc děkuji za tyhle Tvé příspěvky!!
    Tahle Kalina by se mi moc líbila...
    Zkusím se po ní poptat...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Co to je "přirozený habitus?" Zní mi to jako když M. mluví o "konvexně konkávním průčelí" a já myslím že mluví o kávě:))
    V sovislosti s kalinou jsem si vzpomněla na píseň, kterou jsem složila o kalině:
    2x:Zabělela sa kalina
    u chalupy u mlýna:
    2x:Kalina kvete na tým místě
    kde se Pámbů jistojistě
    rozhněval:
    No jo, žádná hitparáda to není, ale povídá to o tajemném původu této rostlinky.
    hezký den:)

    OdpovědětVymazat
  3. Jarčo, ikdyž je to nenápadný keřík, její květy jsou voňavé k sežrání...........
    jíro dík za upozornění budu si dávat pozor, abych to psala srozumitelněji !
    Přirozený habitus = přirozený tvar, vzhled, stavba koruny a větví
    j

    OdpovědětVymazat