Tento můj zápisníček je věnovaný mé celoživotní zálibě , kterou je rostlinná říše a všechno kolem ní.


úterý 8. listopadu 2011

Moře děr aneb revitalizace meze.

Znáte film "Žlutá ponorka" ? Pokud jo, tak vám nemusím vysvětlovat název mojeho dnešního příspěvku :-) Pokud neznáte - doporučuji. Je to svět fantazie s kouzelnou hudbou od Beatles.

Toto moře děr je meza osázená půdopokryvnými rostlinami a zakrytá netkanou textílií....

Původně tu byl trávník, dokonce i pod závlahou. Jenomže za pár let extenzívního ošetřování se z něho stalo COSI, převážně zarostlé pýrem a svlačcem.

Po důkladném ošetření totálním herbicidem jsem na tuto část zahrady vysadila kakost, rdesno a mochničku.



Toto je to moje MOŘE DĚR a měla jsem dokonce DÍRY I V KAPSE.........................




KAKOST Geranium cantabrigiense Biokovo.

(p.s. já strašně ráda píšu latinský názvy rostlin, protože se tím to malé přehlédnutelné cosi v trávě povýší na ROSTLINU se svým vědeckým jménem:-D


výška 20 cm, slunná i polostinná místa, kvete v květnu- červnu bílorůžově



Rdesno Polygonum affine "Kabouter" (synonymum Bistorta affinis)

P.s. synonymum vymýšlejí vědečtí pracovníci, kteří nemají co dělat a jenom lidem blbnou hlavy :-(


výška 15-20 cm, polostín, humózní, vlhčí půda, kvete růžovonachově v červnu až říjnu.

Na tom obrázku je barva šílená, ve skutečnosti je taková starorůžová.



Mochnička kuklíková Waldsteinia geoides

(to jméno mi připadá jako Dáša Nováková nebo Táňa Poláková......................


výška 10- 25 cm, polostín, odnožují pod zemí, kvete v dubnu až květnu žlutě.

Na jaře koberec mochničky krásně září v probouzející se přírodě pod ještě neolistěnými stromy či keři. V arboretu MZLU je překrásný koberec. Během roku je to však nenápadná rostlina.



Až bude na mezi zapojený porost těchto půdopokryvných rostlin, tak se pochlubím........:-)

Jaromila









2 komentáře:

  1. Nádherný příspěvek. Já nemám na zahradničení vlohy, peníze ani čas.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je moc dobrý nápad, přesně tohle by se nám hodilo na zahradu,... a já furt nevěděla co tam vymyslet, přece jen se zahradou nemám ještě moc zkušeností

    OdpovědětVymazat